levamedpcos.blogg.se

Nu även som gravidblogg!

Vecka 40!

Publicerad 2015-08-02 10:14:11 i Allmänt,

Augusti är här, och så även vecka 40. Känns helt sinnessjukt! Det ligger liksom en helt färdig bebis i min mage, hon kommer se precis likadan ut när hon är född som hon gör därinne just nu. Det är bara hud och muskler och lite grejs i vägen mellan mig och min dotter.
Det känns även sinnessjukt att ha gått in i vecka 40 i sig. Även om jag hela tiden känt på mig att jag skulle gå längre den här gången känns det ändå konstigt att ha passerat vecka 39 och nu säga hej till vecka 40, som jag inte fick uppleva förra gången. I och med detta funderar jag på hur stor Lillasyster är. Lillhjärtat skulle ha vägt cirka 4,2 kilo om han föddes den här veckan. Nu tror jag kanske inte att Lillasyster matchar honom riktigt, men hon kommer nog väga runt 4 kilo med tanke på att hon stannat kvar i magen såpass mycket längre än vad hennes storebror gjorde. Och längre kan det ju bli! Vem vet, det kanske är tre veckor kvar på den här graviditeten!
 
Det fortsätter att släppa slem för sjätte dagen i rad. Igår eftermiddag fick jag ont i ryggen och det känns värre idag. Det trycker i tappen nu snarare än nyper, och jag är kissnödig hela tiden. Inatt var jag uppe och kissade varannan timme från midnatt och framåt, men jag lyckades somna om varje gång och tycker att jag har sovit helt okej för tredje natten i rad. Vilket är otroligt skönt! Det gör sån enorm skillnad att få somna om direkt jämfört med att ligga vaken i flera timmar mitt i natten.
Så som det känns idag påminner om hur det kändes dagen innan Lillhjärtat kom, då tryckte magen på neråt och jag var kolossalt kissnödig hela tiden. Förhoppningsvis tyder ju detta på att det inte är så himla många dagar kvar. På tisdag ska jag till BM på förmiddagen och som det känns nu kommer det besöket absolut att bli av. Och om det blir så kommer jag be om en hinnsvepning då, så får vi hoppas att BM vill utföra en sån.
 
För nu ska Lillasyster uuut!
Längtar så efter att få träffa vår dotter och lära känna henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela