levamedpcos.blogg.se

Nu även som gravidblogg!

Vecka 36!

Publicerad 2015-07-05 21:32:04 i Allmänt,

Snart är den här resan slut, som jag längtar!
Är innerligt trött på att vara gravid nu, har ständigt ont och är ständigt trött. Foglossningen har kommit tillbaka i veckan, efter att jag fick den briljanta idén att gå de 700 metrarna till stranden. Det var allt som behövdes. Nästäppan har äntligen släppt och jag kan ligga ner och sova - tjoho! - men istället har jag smärta i rygg och ligament på nätterna.
 
Känns som att jag bara klagar på allt, och det är verkligen inte meningen. Känns inte kul heller. Jag längtar bara så otroligt mycket tills det är över, så att jag får må bra och kan använda min kropp igen. Vill vara mamma helt och hållet till mina två älsklingar, inte vara gravid mer.
 
Jag har börjat dricka hallonbladste i veckan, det gjorde jag även när jag väntade Lillhjärtat, från vecka 35. Vet inte om det hade nån effekt alls då, eller vilken effekt det hade, men jag slapp ju vänta ända till BF och hade en snabb och komplikationsfri förlossning. Så jag tror inte att teet gör saken sämre i alla fall, och då kan jag ju lika gärna dricka det den här gången också. Dessutom är det gott!
Har börjat få allt mer molvärk och i fredags fick jag den första rejäla förvärken hittills. Känns skönt att det händer grejer som påminner om att det närmar sig.
 
Lillasyster är fullt rörlig och ligger just nu högt upp (för att vara i min konstant låga mage). Inte ens i närheten av att fixera sig alltså. Men det har jag å andra sidan aldrig trott att hon kommer att göra heller; jag är omföderska, har stort bäckenmått och Lillhjärtat låg ruckbar med rumpan neråt samma dag som han föddes. Men vad jag kan känna snurrar hon åtminstone inget, utan håller huvudet neråt även om hon åker kana uppåt och neråt och åt sidorna för fullt.
 
På tisdag ska jag på rutinkoll hos BM (en sommarvikarie), ska bli spännande att se hur hon ligger då. Vi ska även prata igenom tankar och eventuella önskemål inför förlossningen, det blir intressant.
 
Så, sista rycket nu då! Kämpa! Ända in i kaklet! Men förhoppningsvis blir jag bönhörd av Lillasyster och behöver inte vänta tills BF, vill så gärna träffa henne innan dess! <3
 
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela