levamedpcos.blogg.se

Nu även som gravidblogg!

Vecka 37!

Publicerad 2015-07-13 08:30:44 i Allmänt,

Helt otroligt, hur gick det här till? Var det inte höst alldeles nyss och jag satt och grubblade över ÄL-symtom hit och dit?
 
Ber om ursäkt för att det inte kom nån uppdatering igår i vecka 36+0. Svaret på det stavas kort och gott: T.r.ö.t.t.h.e.t.
 
I fredags rekade vi vägen till Förlossningen. Jag ska ju alltså föda på ett annat sjukhus än sist eftersom vi flyttade för ett år sedan, och det är ju inte särskilt ofta man har anledning att svänga förbi Förlossningen, hehe. Även om det oftast är jag som vill vara superförberedd och ha stenkoll på allt, var denna testrutt desto viktigare för min man. Detta är ju hans stora uppgift; att ta mig så snabbt och smidigt som möjligt till Förlossningen, och han är orolig över tidspressen den här gången. Förra gången visste vi ju inte vad vi hade att vänta oss, även om vi då åkte 12 mil jämfört med nu gällande 3. Men det eskalerade snabbt i bilen och resten gick ju av bara farten, så nu har vi en helt annan mental förberedelse inför vad som står framför oss. Och detta känns nervöst för min man, eftersom bilresan är det enda i processen som han har hyfsad kontroll över. Resten får han snällt betrakta från sidan.
 
I övrigt vilar jag mest. Enormt trött alltså. I både lördags och söndags sprang jag en hel del på toa och tömde tarmen, och det sägs ju vara vanligt inför stundande förlossning. Magen börjar sjunka också. Men jag tror inte att det är dags än. Dessvärre har jag fortsatt väldigt ont i tappen så fort jag rör mig eller belastar kroppen, och det är påfrestande både fysiskt och psykiskt... Den 22/7 ska jag på nästa rutinbesök och jag har skrivit till min BM (som nu är tillbaka från semestern) att hon gärna får göra en ny undersökning av tappens status då.
 
Dagen innan, den 21:e, ska vi köra Lillhjärtat de tolv milen till hans mormor. Så här ser planen ut nu; han åker dit då och stannar tills den 26:e (min födelsedag) då han kommer tillbaka hit i sällskap med mormor, och hon stannar några dagar. Så får vi hoppas att Lillasyster kommer nån av de där dagarna. Min mamma kan inte stanna här hur länge som helst då hon har djur och trädgård och sånt som måste tas som hand. Så jag hoppas att hon ska slippa flacka fram och tillbaka hit...
 
Usch, trots att det inte alls är varmt eller soligt här idag badar jag i svett! Vart kommer allt ifrån, och varför?! Nu ska jag ta mig en svalkande, efterlängtad dusch, ska bli sååå skönt...
 
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela