levamedpcos.blogg.se

Nu även som gravidblogg!

Vecka 38!

Publicerad 2015-07-19 07:11:01 i Allmänt,

Tjoho, vecka 37+0 idag och graviditeten är härmed fullgången!
Bara att anlända nu, Lillasyster, men du får gärna hålla dig till tisdag kväll då Lillhjärtat är på plats hos mormor. Fast från och med då får du gärna komma förr än senare.
 
Hudirritationen av borrelian har dragit sig tillbaka, och kliar inte längre. Överlag kliar det inget i kroppen, så det konstaterar ju bara att klådan berodde på borrelian och inget annat.
Däremot är jag fortfarande otroligt trött och har huvudvärk, men det tror jag är en konsekvens att jag blev ombedd att sänka min medicin pga ett alltför pressat TSH enligt läkaren på MVC. Men, jag mår bra av ett pressat TSH! Det har alltid legat superduperlågt sedan jag fick börja med Levaxin 2012. Så nu har jag faktiskt höjt tillbaka dosen på min Erfa Thyroid och märker sån markant skillnad på huvudvärken, den är knappt där längre.
 
Att pussla ihop alla mediciner under dagen går sådär. Såhär ser det alltså ut:
- Erfa Thyroid, 1,5 tablett på morgonen och 3/4 tablett på eftermiddagen. Ska inte tas i samband med mat.
- Levaxin, 75 mcg, 1 tablett på kvällen. Ska inte tas i samband med mat.
- Niferex järntablett, 1 om dagen. Ska inte tas i samband med sköldkörtelmedicin (Erfa och Levaxin) eller mat
- Tikacillin (antibiotika 1 g), 3 tabletter om dagen. Ska inte tas i samband med mat, antingen en timme innan eller två timmar efter.
 
Svårast är att lyckas med Tikacillin.
Jag lyckas hålla det till ungefär en timme antingen före eller efter mat. Jag får liksom inte ihop det annars, dels med tanke på de andra medicinerna och dels med tanke på att jag inte klarar att gå hungrig. Men men, förhoppningsvis är det tillräckligt för att ta död på borreliabakterien.
 
Högst på agendan står nu att packa Lillhjärtats saker inför hans fem dagars vistelse hos sin mormor med start på tisdag. Det är så väldigt dubbla känslor, samtidigt som det är bra och faktiskt nödvändigt att han kommer iväg lite (och förhoppningsvis blir det ju förlossning under de dagar han är borta även om jag inte tror det!) känns det helt fruktansvärt att vara utan honom så länge. Som om jag lämnar bort honom, överger honom, sviker honom. Men han älskar sin mormor och kommer ha det jättekul där medan hans tråkiga mamma bara sover.
 
Håll tummarna för mig att det blir bebis om nån vecka! Börjar bli nervös, nu kan det på papperet ske när som helst och det kommer att ske förr eller senare, det är ett som är säkert!
 
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela