levamedpcos.blogg.se

Nu även som gravidblogg!

Vecka 32!

Publicerad 2015-06-07 19:43:03 i Allmänt,

Aaaah, det börjar verkligen närma sig nu!
Känner stundtals en enorm stress över det. Hinner inte med. Vi har skrivit en lista på sånt som vi behöver ha fixat hemma innan Lillasyster är beräknad, och det var mer grejer än vad jag trodde. Sånt som jag kanske inte tycker är så himla viktigt men som min man gärna vill få gjort, och det får jag ju acceptera såklart, han ska ju bli förälder lika mycket som jag.
 
Men vi har lyckats avverka lite under veckan och helgen i alla fall, även om det går långsamt. Det får vi ju bara acceptera eftersom vi har Lillhjärtat att tänka på i första hand, och jag är så orörlig och trött att jag inte orkar göra särskilt mycket hemma. Min mamma kommer ner vid midsommar och assisterar, så då kan vi förhoppningsvis göra ett lite kraftigare ryck. Det är alltså bl.a ommålning av tre rum, nya tak- och golvlister som ska upp på sina ställen, och 2,5 kubikmeter ved som ska tas om hand. Det är alltid trevligt när min mamma kommer, och hon kan dessutom hjälpa till med allt (världens händigaste människa) och växla mellan barnvakteri och grejande. Och Lillhjärtat har konstant pratat om "Mommo!" hela helgen så han tycks längta efter henne också.
 
Själva graviditeten rullar på, det händer inte så mycket förutom att jag blir tröttare och tröttare. Men det beror nog till största delen på att det varit körigt på jobbet nu på sistone och kommer vara det åtminstone en vecka till, plus all anspänning som släppt kring uppsägningen - såna saker blir jag otroligt trött av, när oron och nervositeten väl är över, så det har tagit några dagar att smälta också.
Nu ikväll är magen väldigt låg och dessutom platt, jag känner Lillasysters hicka väldigt långt ner så jag undrar hur hon ligger egentligen. Än så länge är huvudet fortsatt neråt och det känns fantastiskt att det varit så i hela fyra veckor nu!
 
Jag har skrivit en lista på vad som ska packas ner i BB-väskan, och vad som behöver köpas till. Kommer börja packa den väldigt snart, jag tycker om att vara så förberedd det bara går, och det som är gjort är ju ändå gjort så att säga. Särskilt när vi har så mycket annat att göra, då känns det skönt att se till att fixa det som jag kan fixa på egen hand. Så får väskan ligga där och vänta så länge det behövs.
 
Nu ska jag vila på soffan, ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela