levamedpcos.blogg.se

Nu även som gravidblogg!

Vecka 33!

Publicerad 2015-06-14 21:15:40 i Allmänt,

Det har varit en mycket omtumlande vecka, som inte har haft med graviditeten att göra. Veckan har till stor del handlat om den försvunna 17-åriga flickan som i fredags påträffades mördad. Jag bor i trakterna och arbetar inom skolans värld, där det funnits många personliga kopplingar till flickan. Så det har varit väldigt känslosamma dagar.
Tänker på familjen och lider med dem, nu är trots allt ovissheten över och förhoppningsvis kan de i sinom tid få ett avslut i allt detta fruktansvärda - det värsta som kan hända.
 
Men veckan har handlat en del om graviditeten också. På söndagseftermiddagen sjönk magen drastiskt, och det höll i sig i några dagar. Den såg ut som en pyst ballong, alldeles platt. På tisdagen kom en del slem, jag hade två förvärkar och kände ett ordentligt tryck bakåt, som om jag akut behövde gå på toa. Sen har det fortsatt att nypa/ila/dra/trycka i livmodertappen, ibland så kraftigt att jag behövt stanna upp och bara utbrista "Aaaajj!"
På fredagsmorgonen tröttnade jag och ringde till Förlossningen. Inte för att jag var orolig utan mer för att kolla läget. Precis som jag anade tyckte BM som svarade att jag inte behövde komma in för en undersökning. "Det låter ju inte som att värkarbetet har startat, och tryck kan man känna ändå" sa hon.
 
Eh ja jo, det fattar ju jag också. Jag visste väl själv att värkarbetet inte hade startat, men är det det allt handlar om? Är det den enda anledningen till varför man hör av sig till Förlossningen? I don't think so. Så då blev jag faktiskt lite sur. Jag sa att jag blir lite fundersam eftersom jag har en snabb förlossning i bagaget, så jag skulle gärna vilja bli kollad bara för att se att allt är ok. BM rådde mig att ta upp detta med min BM på MVC, och be henne att undersöka mig. Så, för att vara förutseende skrev jag till henne på Mina vårdkontakter om att jag skulle vilja bli undersökt vid mitt nästa besök, som är nu på tisdag. Så får vi hoppas att hon går med på det.
 
I övrigt har jag lagt fram packning till BB-väskan. Myyysigt! Ombyten till Lillasyster, två filtar plus snuttefilt, och amningsbehåar samt -linnen till mig är framplockat än så länge. Känns skönt att kunna bocka av några grejer på listan, myrsteg för myrsteg.
 
Hoppas ni haft en trevlig helg, jag återkommer på tisdag efter att jag varit på rutinbesök hos BM!
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela