levamedpcos.blogg.se

Nu även som gravidblogg!

Vecka 30 - och lite annat!

Publicerad 2015-05-26 07:32:56 i Allmänt,

Ja, hux flux är det alltså vecka 29+2 idag! Känns stort att ha klivit in i vecka 30!
 
Som det kanske märkts blev det inget skrivande i söndags. Anledningen är att jag mådde extremt illa och var väldigt trött. Låg i soffan heeela dagen, sov 4-5 timmar. Det slog till efter middagen på lördagskvällen, trodde först att jag blivit matförgiftad eller var på väg att bli magsjuk, men jag kräktes inte eller var inte dålig i magen. Mådde bara jätteilla. Inte som gravidillamående, utan mer som magsjuksillamående. På söndagskvällen kändes det bättre men jag hade absolut ingen aptit, åt inget annat än Piggelin på söndagen.
Men på måndagsmorgonen kändes det bra igen och nu mår jag som vanligt. Konstigt va!
 
Det har varit några väldigt händelserika dagar på sistone. Jag sökte ju nyligen ett nytt jobb, och i torsdags var jag på intervju. Allt kändes bra. Och igår blev jag erbjuden jobbet! Helt sjukt! Jag kommer alltså börja först i augusti 2016; kommer inte jobba en enda dag innan jag går på föräldraledighet! Är såklart jätteglad över det här, det innebär många möjligheter på flera sätt. Men, jag är så otroligt nervös samtidigt eftersom det ju innebär att jag måste säga upp mig från mitt nuvarande jobb - typ nu. Är livrädd för att behöva ta det här samtalet med min chef - inte bra tajming att göra det nu med gravidhormoner all over the place liksom. Extra bra tajming att min chef dessutom måste fylla i en inkomstblankett för min SGI inför min föräldraledighet (varför det nu ska behövas; jag har inte ändrad inkomst och framför allt blev jag gravid innan Lillhjärtat fyllt 1 år och 9 månader, vilket automatiskt innebär att min SGI är skyddad).
Men jag kommer ju inte undan, det är bara att göra det. Kommer förhoppningsvis kännas skönt och lättande efteråt när allt kommit ut, men nu när jag går och bär på allt detta känns det verkligen nervigt...
 
Lillasyster är väldigt pigg och lever rövare i magen. Hon är så livlig att det känns som om jag har en vågmaskin i magen, den far åt alla möjliga håll! Tror nog att hon kommer ut i sällskap av en rodeohäst, hehe.
Till min enormt stora lycka ligger hon än så länge rättvänd, och vad jag kan känna ligger hon bara så och vänder sig inte. Fantastiskt! Nu är jag ju som sagt i vecka 30, och fr.o.m då låg ju Lillhjärtat i säte för gott. Än så länge upprepar sig alltså inte historien!
På torsdag är det ny rutinkoll hos BM och då ska hon kolla hur Lillasyster ligger, och det känns såklart väldigt spännande inför det. Törs inte tro nånting, och det är ju många veckor kvar tills hon behöver ligga på plats så mycket ska ju hända. Men nog känns det allt stort ändå att det tydligen GÅR att ligga rättvänd i min livmoder i vecka 30!
 
Jag återkommer med en uppdatering efter rutinkollen!
 
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela