levamedpcos.blogg.se

Nu även som gravidblogg!

Vecka 31!

Publicerad 2015-05-31 13:50:02 i Allmänt,

Ja, då är det på papperet mindre än tvåsiffrigt antal veckor kvar till BF!
Läste i en av apparna imorse, att nu kan det vara läge att börja packa BB-väskan för att vara förberedd inför vad som komma skall. Visst, jag älskar att ha god framförhållning och är nördig på den fronten, men till och med jag tycker att det låter lite väl tidigt!
 
Men nog börjar det allt bli dags för upplopp, vad gäller både praktiska och mentala förberedelser.
Igår köpte vi äntligen en ny säng till Lillhjärtat, den blev nyss monterad och han ska sova i den för första gången nu. Han har varit uppe och känt på den några gånger; tycker helt klart att det är spännande att kunna klättra själv i sin egen säng.
Det betyder ju samtidigt att spjälsängen är ledig, och nu ska göras iordning för Lillasyster. Känns så overkligt att det är någon annan än Lillhjärtat som ska ligga där! Han är ju liksom min utgångspunkt för allt som har med bebisar och barn att göra! Och nu ska det alltså komma en helt annan individ till oss, som inte är Lillhjärtat. Mycket surrealistiskt.
 
Igår fick jag en stor kasse med bebiskläder från min bror, både sånt som de lånat av oss och sånt de köpt själva till sin pojke som nu är åtta månader gammal. Kan konstatera att vi inte lider brist på kläder i alla fall, hehe! Nu ska allt bara tvättas/vädras och läggas på plats. Min bror har tvättat kläderna med parfymerat sköljmedel och jag vill inte att bebiskläderna ska lukta parfym. Förhoppningsvis räcker det att vädra dem i det härliga försommarvädret som vi alla väntar på.
 
Ska köpa ett par amningsbehåar och amningslinnen till; jag läckte så himla mycket när jag ammade sist och det vore skönt att ha extra ombyten. Framför allt om jag drabbas av svamp igen - vilket jag säkert kommer göra - då är det viktigt att tvätta behåarna ofta och då måste jag ju ha en annan att ha på mig också. Ska även beställa amningsinlägg, det får jag inte glömma. Philips Avent har jättebra amningsinlägg tycker jag.
Har även beställt några koftor och skjortor att ha utanpå amningslinnena, plus några shorts som förhoppningsvis sitter hyfsat bra efter förlossningen. Inte lätt att veta... Men det kommer ju vara varmt ett ganska bra tag till efter att Lillasyster kommit till världen, så några sommarkläder för den nyförlösta kroppen måste jag ju faktiskt ha.
 
Idag trycker det otroligt mycket neråt. Har stundtals svårt att röra mig faktiskt. BM sa ju i torsdags att man känner av det där trycket tidigare som omföderska, men ska det verkligen fortsätta såhär i ca två månader till? Känns ju otippat att Lillasyster ska fixera sig med tanke på mitt stora bäckenmått, och framför allt inte såhär tidigt eftersom det trots allt är andra barnet, men jag blir ju fundersam kring vad det är som pågår med detta tryck. Min man får halvt panik varje gång jag säger att jag känner det ena eller det andra, han tar allt som tecken på att det är dags att föda, hehe. Men så känns det inte alls, jag känner ju ingen smärta utan det trycker bara. Fast det är ju inte lätt för honom att veta vad som är vad, eller hur saker känns på olika sätt.
 
Kort och gott rullar allt på, tiden går undan nu och vi närmar oss verkligen på allvar. Spännande, förväntansfullt, och lite läskigt. Men fantastiskt och underbart och roligt!
 
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela